May 19, 2020

TIPS: PRODUK MAHAL UNTUK GOLONGAN PERTENGAHAN

Untungnya bagi wanita yang memiliki wajah cantik dan bersih semulajadi, pakai skincare atau tak sama je cantik. Tak memerlukan usaha mengeluarkan duit yang banyak untuk merawat dan menjaga muka. Fokus pada menjaga je.


Rumours skincare:
·       Produk local banyak mercury
·       Produk local banyak bahan kimia
·       Produk timbang kilo bahaya
·       Produk mahal bagus
·       Lain-lain sila nyatakan………………………..

Itulah yang menjadi buah mulut dan fikiran hampir setiap perbincangan kaum-kaum hawa mencari skincare untuk kulit muka. Tapi kebanyakkan memang ada Dermatologist atau Dr skincare sendiri claim fakta tentang beberapa rumours tu, kalau nak bidas pun mereka-mereka memang expertise di bidang tu kan. Disini saya tak adalah untuk terangkan rumours-rumours yang ada, walaupun kulit muka saya berpengalaman merasai range produk-produk seperti yang dinyatakan diatas tapi lama-lama bila kita nak the best for the skin, kita akan mini research sendiri. I think, anda pun sama kan?

In fact juga, kebanyakkan produk mahal selalu worth for the skin in a long period. But how to afford? Kita ni kelas pertengahan dan pertengahan bawah sikit mana la nak mampu. 

Sebelum saya memperkenalkan tips/ formula yang boleh digunakan untuk merialisasikan impian anda untuk affort skincare dari RM20 ke bawah kepada harga RM50 ke atas atau mungkin dari RM50 ke bawah kepada range harga RM100 ke atas, tapi pastikan anda:

- Tahu jenis kulit anda
- Tahu musim kulit anda
- Senaraikan produk-produk yang ada sudah berpengalaman 
- Apakan main fokus/ goal untuk muka anda

PERINGATAN!: 
Bercakap tentang main fokus/ goal untuk muka anda, 1) Kalau anda nak kulit bebas jerawat, nak putih dan tegang, jangan beli produk sekali 3 type tu dan campur adukkan pemakaian. Kalau muka anda berjerawat, fokus untuk hilangkan jerawat je dulu, jerawat agak-agak dah hilang 70% then baru boleh fokus untuk next fokus/ goal. 2)mohon anda semua banyakkan bersabar, jangan baru 1 bulan dah give-up sebab tak nampak perubahan. 

TIPS/ FORMULE
Contoh:
SILA TEKAN PADA GAMBAR UNTUK PAPARAN LEBIH BESAR

Permulaan untuk beli memang agak sakit sikit pada anda yang nak start semua range produk mahal daripada anda start dulu satu-satu. So kira disini total skincare anda RM363, kelaz tak kelaz? Boleh jadi anda terlebih mampu nak maintain simpan RM119 setiap bulan, atau anda selasa pada bulan 1 dan 2 simpan lebih sikit RM119, diikuti bulan 3 (RM85), bulan 4,5 dan 6 (RM14). Kira selepas 4 bulan tu komitmen duit anda boleh la melabur tempat lain. Kira sakit-sakit pun 1 tahun 2 kali untuk ulangi formula ni, kannn?

TERIMA KASIH. SEMOGA BERMANFAAT

No comments: